Anis Mahirah
Salam Ramadhan
Wednesday 2 July 2014 • 01:30 • 0 comments

Assalamualaikum!



Hi , how are you people yawww? How's your Ramadhan so far?

Alhamdullilah, dah masuk hari keempat. 
Aku rasa tenang sikit Ramadhan kali ni  sebab aku dapat sambut Ramadhan dengan family.
Last year a lot of things happen to my family but Alhamdullilah, we managed to face it. 


After eight years, aku dapat sambut Ramadhan kat Kelantan, *wuhuu rindu* Bila kat negeri asal ni, macam macam juadah yg tkdapat kat tmpat orang, aku dapat merasa. 

Yang paling best, aku tengah improve loghat Klate aku. Bukannya aku takpandai cakap Kelantan but ada certain certain words yang aku taktahu. 


Tahun lepas aku berpuasa+sahur dengan housemates sebab masa tu tengah tamhidi(asasi), Apa yang aku ingat, kalau time sahur mesti aku akan bangun dulu, masak(konon) then kejut housemates makan 
tapi bila kat rumah, masuk dapur 5 minit, sambung tido balik pastu bangun makan. Hahaha.

Masa pegi bazar Ramadhan dengan housemates, mesti over spending sebab
belanja ikut nafsu nafsu semata mata. Ish ish ish. Tapi kitaorang tak membazir tau! Kita orang mesti sadaqah kat jiran jiran  sebab bulan Ramdhan ni pahalanya berganda.

Bila tarawikh, berbumbung kan langit dan bintang bintang, seriusly
rindu suasana Ramdhan KKNC.



Tapi kan, 
 berpuasa dengan family lagi best even berempat je kat rumah
tapi aku boleh demand ( bab makan ler. hehe).


...



Ramadhan bukan setakat tahan lapar, dahaga tapi lebih dari itu.
Kalau solat fardhu tinggal, mulut mengata orang, tangan kemain busy menaip benda bukan bukan, MUHASABAH lah diri balik.
Jadikan Madrasah Ramadhan ni sebagai starting point untuk kita improve diri supaya kita sama sama bertaqwa. Aamiiin.




So, happy fasting and tarawikh everyone!

May our ibadah will be acceptted by Allah azza wajalla.

Kalau aku ada buat salah kat siapa siapa, kosong kosong eh? =)








p/s: Abang Nabeel kirim salam kat stalker stalker blog ni. 
Dia pesan, puasa leklok tahun ni.


Salam rocks <3

PEMILIK BLOG


Profile

CHIT-CHAT


Memori



credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
The editor: Lyana Fitry
Copyright: Anis Mahirah (me)