Anis Mahirah
Aku+Kelantan
Tuesday 14 April 2015 • 11:05 • 0 comments

Assalamualaikum :)

Ok. Entry aku kali ni berkaitan  aku dan Kelantan. 

Kenapa aku nak share pasal ni?
Actually aku sendiri tengah kenal dengan negeri kelahiran aku sendiri.
Hahaha. 


Before this, kalau orang tanya, 

Anonymous: 'Paten kat kelantan kat mana tempat makan best? Jalan jalan kat mana menarik?
Aku: Aaa taktahu..Adehh. Seoul Garden kat KbMall kot. Hahaha
 (terkumat kumit nak jawab!)

At that time rasa macam teruk sangat sebab tak tahu pasal tempat best kat negeri sendiri. Lek lek meh aku cerita satu per satu.

Memanglah aku dilahirkan kat sini, parents orang sini. Semua adik beradik lahir kat sini. Mengikut apa yang parents cerita, masa kecik ada hijrah kat KL kejap lepas tu Kelantan balik lepas tu hijrah Perlis, hampir 9 tahun! 
Memang Perlis sentiasa kat hati aku hehe.


Tahun 2014, barulah pindah balik Kelantan. Tahu tak, masa awal awal pindah, adik bongsu aku tak tahu nak cakap loghat Kelantan. Kesian dia, sebab masa tu loghat utara je yang dia fluence. Kalau aku, loghat mana mana pun boleh muhehe sebab tu jarang orang boleh detect aku asal negeri mana. (belagak sikit). Aku ni, kalau bercakap dengan orang, ikot loghat orang tu bercakap. Memang takde pendirian langsung.

Masalah betol kan? Alaaa sebab aku confused sikit, aku rasa macam loghat aku dah bercampur campur :')

Kalau tanya bab tempat menarik belah belah utara, laju je jawab. Kalau negeri sendiri, nak pegi mana mana pun pakai waze! Sadis sangat cerita aku. Jalan balik kampung je aku ingat, kalau yang lain ingat ingat lupa. Maklumlah terbayang jalan masa kecik2 dulu je., Yelah, sekarang ni belajar kat Nilai, Negeri Sembilan. Bila masa pulak aku ada masa nak explore Kelantan. 

Takpelah slow slow aku hafal jalan kat sini. Lagipun sekarang, aku dah banyak google pasal makanan, tempat best kat sini hehe so lepas ni aku lek je jawab kalau ada orang nak travel ke Kelantan. 
Jangan risau, aku jenis cepat belajar. Ok poyo sangat.

Lepas ni, insyaAllah aku akan update pasal Kelantan especially bab makanan lah sebab biasa orang travel mesti tak tahu sangat kan. Moga, majulah aku untuk negeri sendiri. Hahaha



Terimakasih sebab baca entri ni! Salam <3




                

PEMILIK BLOG


Profile

CHIT-CHAT


Memori



credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
The editor: Lyana Fitry
Copyright: Anis Mahirah (me)