Anis Mahirah
Aidil Fitri
Saturday 14 September 2013 • 13:12 • 0 comments

Assalamualaikum.

Selamat Hari Raya! Ahaks. 

Ye, aku tahu raya dah lepas. Raya haji yang bakal menjelang nanti. So, kenapa nak update cita raya? Suka hati aku lah. Blog aku. Bukan ada siapa2 nak baca pun kann. =P

Biasanya setiap tahun, family belah Mummy akan plan tema baju raya. This year giliran cik long aku untuk decide kaler apa yang menjadi pilihan hati. Cik long aku prefer kaler hijau meh.. Hijau itu indah =)

Aku pulakk decide nak pakai kaler Emerald Green so suka suki aku pegi beli kain kat Jakel dengan cousin. Masa tu bajet family aku akan setuju lah dengan pilihan aku. Last last Papa cakap taknak Emerald Green, nak Soft Green. K finnnnnnnee -,-

Tahu tak, aku hantar kain kat tukang jahit sebulan sebelum raya tapi baju aku siap sehari sebelum balik kampung. Sadis betol.. Ni semua ada misunderstand dengan tailor tu. Bila sampai kampung, aku dengan buat muka kiut miut mintak tolong sepupu jahitkan lace kaler pink kat baju dengan tudung. Mengada kan? Jahit sendiri taknak, dah menyusahkan orang lain. (actually aku tak pandai menjahi sangatt.hehe)



FIRST RAYA!!


Here we go, green and pink


Tudung BawalShawl by: http://farahiskandar.com/



Aku kena bebel ngan makcik gara-gara pakai kasut ni. Bagi aku, kasut ni lebih selesa. Buat apa pakai high heels bagai semata mata untuk nak cantik tapi kaki kite yang sakit. Aku lebih suka pakai kasut camni dengan jubah,baju kurungs, etc, baru la cool, bak kata Mummy, anak Mummy memang macam2. (pelik mungkin).






.....


SECOND RAYA!!

Raya kedua balik Kampung Papa dan buat openg house. Disebabkan busy melayang tetamu, takde gambar sangat. Haha. 

Tema: Red.



Jubah dress by:  https://www.facebook.com/ImpianBoutique
Bawalshawl by: http://farahiskandar.com/







....




THIRD RAYA!!

Raya kedua, aku still beraya di Kampung Papa dan ziarah rumah rumah yang wajib diziarah(means kaum kerabat terdekat). Malam tu baru balik Kampung Mummy balik, selalu je ulang alik. 
Untuk raya ketiga, kite orang pakai Dark Brown. (Mummy yang pilih temanya)



Annyeong-haseyo : ) Muka ceria+excited nak gi jejalan raya.



Jubah dress by: https://www.facebook.com/ImpianBoutique
Bawal shawl: http://farahiskandar.com/



#usrati #keluarga #family 



Introduce, Kak na my cousin. Still single maybe. Baik saangatt bak hang(puji).
Kak na adalah orang yang bertanggungjawab menjahit lace kat baju aku. Hehew.



 
Ini Kak Suma, sepupu jugakk. Dia pagi2 aku kejutkan dari tidur dan paksa jahit lace kat tudung.
Kejam kann? Jangan tiru perangai aku. =P



Setakat ini saja dulu, mengantukss dah ni. Selamat Raya, Maaf Zahir Batin.



Pesana penaja: 





Salam. <3


PEMILIK BLOG


Profile

CHIT-CHAT


Memori



credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
The editor: Lyana Fitry
Copyright: Anis Mahirah (me)