Anis Mahirah
CadanganJalan: Penang Escape Theme Park
Wednesday 14 October 2015 • 00:48 • 0 comments

Assalamualaikum! 

Lepas aku pindah Kelantan, dari zaman Tamhidi selalu plan nak pergi Perlis. 
Yelah, cinta tertinggal kat Perlis :P Bukan main lagi rancang tapi last last aku decide bagitau duaorang je konon nak suprise. Aku book tiket flight dari kb-sbz-aor. Terkejar2 aku masa sampai airport subang sebab ambik flight time dekat2. Nasib baik sempat. Pheww. Kalau tak, burn lah tiket flight aku. 

Ni lah makcik makcik LH yang sanggup ambik aku kat airport, belanja, bawak gi jejalan.



At first, plan nak gi Langkawi lepastu cancel sebab faktor cuaca. Lepastu terus gi TheCarnivall, Sg Petani. Sampai sampai sana tutup! Serius sedih. :P 




Last last gi Penang. Betol lah orang cakap, yang tarancang tu menjadi! Hahaha.


Penang Escape Theme Park.


Tips nak jimat, better korang book online ticket sebab harga online ticket lagi murah daripada walk in. 

Harga: Untuk range macam aku, RM72 walk in. RM57+ online booking. 
Tapi pastikan online booking 24 jam sebelum pegi. 
https://ticket.escape.my/

Waktu operasi: Selasa hingga Ahad., 9pagi-6petang

Games: http://www.escape.my/Attraction.html#escape_fun


Sebenarnya aku tak suka sangat pegi sini sebab kitaorang ingat mati mati ada waterpark.  Semua games kat sini yang extreme,  so siapa yang suka lasak, nak fitness, nak kurus, nak sihat boleh lah datang sini. Pastikan sebelum pegi, pakai sport shoes ye.. Bawak towel (kalau nak mandi).  Banyak sangat game, tapi kitaorang tak main semua pun sebab taklarat.  Nak main satu game pun, aku rasa berat aku dah hilang berkilo kilo. Hahaha.

















Tetiba terjumpa classmate USIM. :P





Sesiapa excited nak pegi sini boleh lah book tiket sekarang! :)

Thank you for reading this entry!

Labels: , ,


PEMILIK BLOG


Profile

CHIT-CHAT


Memori



credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
The editor: Lyana Fitry
Copyright: Anis Mahirah (me)